آشنایی با قطعات دستگاه کپی

آشنایی با قطعات دستگاه کپی - دستگاه کپی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
فهرست موارد گفته شده در این مقاله :

فهرست مطالب

دستگاه کپی یک دستگاه ساده و معمولی نیست و از بخش ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. شناختن هرکدام از بخش های دستگاه کپی برای فردی که دائما با این وسایل کار می‌کند امری ضروری است. گاهی اوقاتی مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌آید که فرد می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به کارشناس مشکل دستگاه خود را بر طرف کند. در نتیجه چه بهتر که ما خودمان با قطعات این دستگاه عظیم الجثه آشنا باشیم. در ادامه مقاله آشنایی با قطعات دستگاه کپی به بررسی قطعات مختلف دستگاه کپی می‌پردازیم و کارکرد هر کدام را توضیح می‌دهیم.

توجه داشتید باشید که در صورتی که دستگاه شما دچار مشکل شده است میتوانید برای تعمیرات دستگاه کپی یا تعویض قطعات دستگاه کپی خود اقدام کنید. در ادامه به مطلب آشنایی با قطعات دستگاه کپی می‌پردازیم.

دستگاه کپی از چه قطعاتی تشکیل شده؟ (آشنایی با قطعات دستگاه کپی)

قطعات و قسمت های مختلف دستگاه کپی

بدنه دستگاه کپی

در یک دستگاه کپی اولین قسمتی که کمپانی سازنده دستگاه به آن توجه دارد ظاهر و بدنه دستگاه می‌باشد که طراح محصول، وظیفه آنرا بر عهده دارد و با شماتیک و نقشه ای که بصورت پیش فرض طراحی می کند در قسمت قالب زنی بدنه دستگاه تولید می‌شود.

صفحه کلید (عدد ۳)

یکی از قسمتهایی که در دستگاههای کپی مورد توجه کاربران می‌باشد پنل و صفحه کلید دستگاه می‌باشد چراکه مهمترین قسمت برای تنظیم و کنترل شاخص هایی نظیر : تعداد کپی، تغییر شفافیت برگه، تنظیم غلظت کپی، و تنظیم سایز و اندازه کاغذ و دیگر تنظیمات می‌باشد.

ال سی دی و صفحه نمایش (عدد ۳)

برای استفاده کردن از قابلیت تنظیمات دستگاه کپی برای کاربر و تعمیرکار دستگاه کپی باید صفحه نمایشی برروی دستگاه کپی باشد. ال سی دی در اکثر دستگاههای کپی وجود دارد که در سایزها، رنگی و سیاه و سفید بودن آن و چند خطی بودن نوشته و اعداد متغیر می باشد.

کاست ورودی کاغذ (عدد ۷ و ۸)

در دستگاه های کپی معمولا یک یا دو قسمت برای گذاشتن برگه درون دستگاه وجود دارد که به آن، کاست ورودی کاغذ گفته می‌شود. همچنین قسمت های دیگری نیز برای گذاشتن کاغذ با اندازه متفاوت در دستگاه وجود دارد که به آن کاست MP یا کاست دستی می‌گویند.

کاغذ کش (Pickup)

در تمامی دستگاه های کپی قسمتی به نام پیکاپ یا همان کاغذ کش وجود دارد که وظیفه آن هدایت کاغذ به درون دستگاه است. این قسمت از رول ها و چرخ های لاستیکی برای کشیدن کاغذ به درون دستگاه استفاده می‌کند. در صورتی که کاغذی درون دستگاه کپی مچاله یا پلیسه شود و یا گیر کند، علت آن، سیستم کاغذ کش دستگاه می‌باشد. برای اطمینان از سالم بودن پیکاپ دستگاه با متخصصین ما مشورت کنید. در ادامه مقاله آشنایی با قطعات دستگاه کپی به دیگر قطعات خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان تعمیرات کپی | قطعات دستگاه کپی | آشنایی با قطعات کپی 88287521

کلاچ دستگاه کپی

زمانیکه یک کاغذ کش فرآیند کشیدن کاغذ را انجام می‌دهد از قطعه ای بنام کلاچ استفاده می‌کند. کلاچ دستگاه کپی از برد اصلی دستگاه دستور میگیرد و با چرخش چرخ دنده های مرتبط با پیکاپ، کاغذ را به حرکت در می آورد. (مقاله آشنایی با قطعات دستگاه کپی)

لیزر دستگاه کپی

در مطلب آشنایی با قطعات دستگاه کپی، بهتر است اشاره کنیم که یکی از قطعات دستگاه کپی برای چاپ نیاز به قطعه ای بنام لیزر دارد. درون لیزر، موتوری بنام پلیگان وجود دارد و چند عدد آینه و شیشه به همراه برد لیزر کوچک که نور را از یکدیگر رد کرده و در انتها کاغذی که در زیر لیزر قرار دارد را با ریزش تونر برروی کاغذ چاپ می‌کند.تعمیر دستگاه فتوکپی Sharp از خدمات اصلی تهران پرینتر.

مین برد دستگاه کپی - قطعات دستگاه - کپی - یونیت درام دستگاه کپی - پودر - دولوپر دستگاه کپی - تونر چیست - تونر دستگاه کپی - سیستم خنک کننده - دستگاه کپی - موتور دستگاه کپی - یونیت اسکن دستگاه کپی - سنسور - های دستگاه کپی - برد پاور دستگاه کپی - پاور دستگاه کپی - فیوزینگ دستگاه کپی - کلاچ دستگاه کپی -لیزر دستگاه کپی
کاغذ کش دستگاه کپی
پکاپ دستگاه کپی
بدنه دستگاه کپی
اجزای دستگاه کپی
قسمت های مختلف دستگاه کپی
دستگاه کپی

فیوزینگ دستگاه کپی

کاغذ بعد از چاپ شدن، نیاز به حرارت بالا دارد تا روند پخت کردن چاپ انجام شود. قسمتی به نام فیوزینگ دستگاه اینکار را با استفاده از ترمیستور، هیتر، پرس و هات رولر انجام می‌دهد.

مین برد (Formater)

MainBoard (مین برد) دستگاه کپی همان مغز دستگاه محسوب می‌شود. مین برد دستگاه کپی کار فرمان دادن به بخش های مختلف دستگاه کپی؛ مانند موتور بردها و سنسور های مختلف دستگاه کپی را دارد. همچنین از صفحه کلید و یا سیستک رایانه  بمنظور چاپ و کپی نیز دستور می‌گیرد.

برد تغذیه (Power)

پاور دستگاه کپی برق 220 ولت را به برد اصلی دستگاه که همان مین برد کپی است و فیوزینگ می‌رساند. دستگاه کپی برق مورد نیاز خود را از پاور دستگاه، و به کمک اتصال با کابل برق دریافت می‌نماید.

سنسور دستگاه کپی

در اکثر قسمتهای دستگاه کپی مانند : کاغذکش‌ها، فیوزینگ، درب دستگاه کپی، لیزر و غیره، سنسورهای مختلفی مشاهده می‌شود که کار آنها شناسایی کاغذ، شناسایی محل فعلی کاغذ در دستگاه و دستور دادن به برد اصلی برای انجام کار های متفاوت است.

یونیت اسکن (Sic unit)

اسکنر دستگاه کپی قسمتی است که عملیان خواندن برگه جدید و کپی از روی آن را انجام می‌دهد. زمانی که برگه را روی شیشه دستگاه کپی قرار می‌دهیم، این اسکنر است که کار عکس برداری از دستگاه را انجام می‌دهد، و آن را برای گرفتن کپی به برد دستگاه می‌فرستد.

موتور دستگاه کپی

در این مطلب یعنی مطلب آشنایی با قطعات دستگاه کپی موتور دستگاه کپی برای شما به صورت کامل توضیح داده شده است. برای چرخاندن رول ها و چرخ های پیکاپ کاغذ کش دستگاه و همینطور چرخ دنده ها برای حرکت کاغذ از موتور های مختلفی استفاده می‌شود. که بخش مهمی از دستگاه کپی محسوب می‌شود.

فن های خنک کننده دستگاه کپی

این سیستم عظیم الجثه که مدام دارد از برگه های مختلف کپی میگیرد، قطعا در مصارف بالا گرمای زیادی تولید می‌کند و این گرما می‌تواند تهدید جدی برای آسیب دیدن قطعات باشد. در این میان اصلی ترین قسمتی که کار خنک کردن قسمت های مختلف دستگاه کپی را انجام می‌دهد سیستم خنک کننده آن است که از تعدادی فن تشکیل شده است.

تونر چیست؟

کارتریج دستگاه کپی | آشنایی با قطعات دستگاه کپی

در مطلب آشنایی با قطعات دستگاه کپی، اصلی ترین قسمت دستگاه کپی که با آن عملیات چاپ انجام می‌شود، تونر نام دارد. تونر دقیقا مانند جوهر عمل می‌کند و این ماده است که روی برگه پرینت شده، چاپ می‌شود و برای مدت ها باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که کیفیت چاپ برگه خروجی ارتباط مستقیمی با تونر دستگاه دارد. پس در صورتی که کیفیت چاپ برایتان اهمیت دارد از تونر های مرغوب و اورجینال استفاده کنید. شما مشتری گرامی می‌توانید جهت تعمیرات پرینتر و نمایندگی تعمیرات پرینتر با تهران پرینتر نیز تماس بگیرید.

یونیت درام دستگاه کپی، درام دستگاه کپی چیست؟

در دستگاه های کپی قطعه ای بنام درام وجود دارد که با استفاده از مگنت و بلید (Blade) کار تثبیت کردن و فشردن تونر برروی کاغذ را انجام می‌دهد.

پودر Developer یا دولوپر چیست؟

پودر دلوپر دستگاه کپی

در دستگاه های کپی پودری بنام دولوپر وجود دارد که وجه تمایز دستگاه کپی با پرینتر است و مسئول چاپ با کیفیت مطلوب می‌باشد.

در پایان، این مقاله را با دوستان و یا همکاران خود به اشتراک بذارید و به مقاله امتیاز دهید.

صفحه اینستاگرام شرکت تهران پرینتر | با دنبال کردن صفحه اینستاگرام تهران پرینتر از محصولات کارکرده برای فروش با خبر شوید. پرینتر
کانال تلگرام شرکت تهران پرینتر | با عضویت در کانال تلگرام تهران پرینتر از آخرین اخبار صنعت چاپ باخبر باشید.

دستگاه کپی از چه قطعاتی تشکل شده است؟

در این مقاله به بررسی قطعات دستگاه کپی پرداخته ایم، جهت مطالعه و آشنایی کامل با قطعات دستگاه کپی می‌توانید روی همین مطلب کلیک کنید.

دستگاه کپی من نیاز به تعویض قطعه دارد، چه کار کنم؟

ابتدا بهتر است با استفاده از راهنمایی های متخصصین تهران پرینتر ابتدا دستگاه کپی خود را عیب یابی کنید و سپس در صورت نیاز دستگاه کپی خود را سرویس کنید در صورت بر طرف نشدن مشکل می‌توانیم قطعه مورد نیاز دستگاه کپی شما را تعمیر و یا تعویض کنیم.

شماره تماس شرکت تهران پرینتر برای تعمیر، تعویض و یا سرویس دستگاه کپی چند است؟

برای ارتباط با متخصصین تهران پرینتر می‌توانید با شماره های 88287521 و 88287522 تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های یکی از متخصصین ما در حوزه تعویض یا تعمیر قطعات دستگاه کپی خود و یا حتی خرید قطعه جدید استفاده کنید.

شارژ کارتریج دستگاه کپی من تمام شده، چه کاری انجام دهم؟

می‌توانید با متخصصین تهران پرینتر تماس بگیرید و با اعلام مدل دستگاه به دور روش دستگاه کپی خود را شارژ کنید، روش اول ارسال دستگاه کپی خود برای تهران پرینتر است و دومین روش استفاده از خدمات شارژ کارتریج در محل تهران پرینتر است. پس از تماس با شماره ۸۸۲۸۷۵۲۱ می‌توانید از هزینه های شارژ کارتریج دستگاه کپی خود مطمئن شوید.

4.9/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *